Naśladowanie niewerbalne.
Przebieg zajęć:
- Powitanie:
Gdy się rączki spotykają,
To od razu się witają (podanie dłoni)
Gdy się kciuki spotykają,
To od razu się witają (kciuk dotyka kciuk)
Gdy się palce spotykają,
To od razu się witają (palce jednej dłoni dotykają palców drugiej dłoni). - Nauczyciel demonstruje jakieś zadanie i mówi „zrób to”. Zadaniem dziecka jest powtórzenie tego, co zrobiła nauczycielka, na zasadzie lustrzanego odbicia (tj. nauczycielka używa prawej ręki, dziecko używa lewej). Kolejne fazy zaczynają się wyraźnymi, łatwymi do odróżnienia ruchami i przechodzą w najbardziej precyzyjne i subtelne ruchy (dotknij palcem nosa, zrób dzióbek z ust, podnieś ręce do góry, usiądź na dywanie, klaśnij w dłonie, dotknij brzucha i pogłaskaj go, prawą ręką dotknij lewego ucha, zrób jaskółkę, połóż książkę na głowie i zrób kilka kroków).
- Wykonanie przez dziecko karty pracy „Co jedzą małpki”. Zadaniem dziecka jest narysowanie banana po śladzie, a następnie wyklejenie go żółtym kolorem.
- Badanie banana różnymi zmysłami – dotykanie, wąchanie, obieranie, smakowanie.
- 2 grudnia 2020, 15:22