Usprawnianie percepcji wzrokowej

Ćwiczenia percepcji wzrokowej:

wzbudzanie zainteresowania bodźcami wzrokowymi: kierowanie uwagi dziecka na bodźce wzrokowe: zapalanie i gaszenie lampy, światełek latarki,
umieszczanie przedmiotów na kontrastowym tle, podawanie przedmiotów o wyrazistym kolorze;
doskonalenie umiejętności wodzenia wzrokiem za źródłem światła, przedmiotami, postacią ludzką;
śledzenie trajektorii spadających przedmiotów (znad głowy, na wysokości oczu, poniżej oczu), obserwacja trajektorii przedmiotu poruszającego się w różny sposób po podłodze np. bączek, samochodzik;
zwrócenie uwagi dziecka na znany i lubiany przedmiot po czym ukrycie go i mobilizowanie do szukania;
toczenie, turlanie różnej wielkości piłek, klocków w zasięgu wzroku uczestnika zajęć
rozpoznawanie na ilustracji znanych przedmiotów, ludzi;
odbijanie powieszonej piłki, balonu;
zabawy bańkami mydlanymi;
zabawy z gazetami: gniecenie, darcie, robienie kul;
zabawy ze wstążkami: dotykanie, oplątywanie na dłoniach, zdejmowanie z dłoni, machanie;
potrząsanie butelkami wypełnionymi kilkoma ziarenkami fasoli, ryżu.