Weekly outline
- General
- 29.03 - 30.03.2021 r.
29.03 - 30.03.2021 r.
- Ćwiczenia komunikacyjne :➢pobudzanie rozwoju emocjonalno-społecznego poprzez: przytulanie, kołysanie, baraszkowanie, prowokowanie do głośnego śmiechu;➢wskazywanie i nazywanie części ciała w czasie masaży, ćwiczeń ruchowych, ćwiczeń przed lustrem, reagowanie na własne imię (gdzie jest ......?);➢doskonalenie właściwych reakcji: np. odpowiadanie uśmiechem na uśmiech;➢wdrażanie do kontaktu z rówieśnikami poprzez wspólne zajęcia integracyjne;➢ćwiczenie reakcji dziecka na własne imię;➢opowiadanie i czytanie bajek, wierszyków, opowiadań;➢utrwalanie gestów związanych z powitaniem i pożegnaniem.
- Ćwiczenia percepcji wzrokowej:➢wzbudzanie zainteresowania bodźcami wzrokowymi: kierowanie uwagi dziecka na bodźce wzrokowe: zapalanie i gaszenie lampy, światełek latarki,umieszczanie przedmiotów na kontrastowym tle, podawanie przedmiotów o wyrazistym kolorze;➢doskonalenie umiejętności wodzenia wzrokiem za źródłem światła, przedmiotami, postacią ludzką;➢śledzenie trajektorii spadających przedmiotów (znad głowy, na wysokości oczu, poniżej oczu), obserwacja trajektorii przedmiotu poruszającego się w różny sposób po podłodze np. bączek, samochodzik;➢zwrócenie uwagi dziecka na znany i lubiany przedmiot po czym ukrycie go i mobilizowanie do szukania;➢toczenie, turlanie różnej wielkości piłek, klocków w zasięgu wzroku uczestnika zajęć➢rozpoznawanie na ilustracji znanych przedmiotów, ludzi;➢odbijanie powieszonej piłki, balonu;➢zabawy bańkami mydlanymi;➢zabawy z gazetami: gniecenie, darcie, robienie kul;➢zabawy ze wstążkami: dotykanie, oplątywanie na dłoniach, zdejmowanie z dłoni, machanie;➢potrząsanie butelkami wypełnionymi kilkoma ziarenkami fasoli, ryżu.
"Rozchodzą się i schodzą się"
"Koła autobusu kręcą się"
Program wprowadzający M. Ch. Knill