Weekly outline
- General
- 6 April - 12 April
- 13 April - 19 April
13 April - 19 April
Potrzebne przedmioty:
- Pomarańcza .
- Suszone goździki.
- Wykałaczka
Miejsce:
- Przy stole.
Aktywność:
- Dziecko kładzie przed sobą na blacie wybrany owoc.
- Otwiera paczkę z goździkami.
- Wysypuje ponad 10 sztuk goździków po swojej prawej stronie (lub lewej jeśli dziecko jest leworęczne). Dosypuje gdy wbije ostatni goździk.
- Dziecko robi dziurki wykałaczką na całej pomarańczy
- Dziecko wbija w owoc dowolną ilość goździków w taki sposób jaki sobie zaplanuje.
- Po zakończeniu pracy dziecko sprząta po sobie. Niewykorzystane goździki wkłada do torebki. Torebkę odkłada na miejsce. Decyduje gdzie położy pachnącą kulę.
Pytania:
- Jaki zapach ma pomarańcza/jabłko?
- Jaki zapach mają goździki?
- Jak pachnie pomarańcza/jabłko z wbitymi goździkami?
- Co można zrobić z pachnącą kulą? - (Doczepiając do niej pinezką sznurek lub wstążkę można zawiesić ją w szafie – traktować jak zapach do ubrań, można postawić na stole lub umieścić w kuchni w widocznym miejscu. Można zrobić z niej świąteczny stroik, ponieważ goździk jest przyprawą wielu świątecznych potraw…).
https://www.spryciarze.pl/zobacz/jak-wykonac-naturalna-kule-zapachowa
- 20 April - 26 April
- 27 April - 3 May
- 4 May - 10 May
4 May - 10 May
1. Dopasowywanie skarpetek do pary. Rozkładamy przed dzieckiem np. 2 pary rozłożonych skarpetek. Jego zadaniem jest dobranie ich w pary.
2. Dopasowywanie zwierzątek zwierzę dorosłe-dziecko
3. Plastelina – zadaniem dziecka jest ulepienie kulek, rulonów, rozgniatanie plasteliny i wszelkiego rodzaju manipulacje nią.
4. Dziecko w pozycji siedzącej. Jego zadaniem jest stukanie palcami o blat. Staramy się aby dziecko wykonywało to ćwiczenie każdym palcem pojedynczo. Następnie próbuje stukać tymi samymi palcami obu rąk.
5. W leżeniu na brzuchu, głowa leży na podłodze unoszenie rąk ponad ziemię (dosłownie 2-3cm).
6. W leżeniu na plecach przekładamy woreczek (skarpetki, piłeczkę etc.) z ręki do ręki (na wysokości twarzy, pamiętając o tym aby ręce były wyprostowane). Dziecko podąża wzrokiem i głową za woreczkiem.
7. Tik-toki. Dziecko w staniu przyjmuje prawidłową postawę ciała, wykonuje ruchy zgięcia i wyprostu głowy tj. broda do mostka i potylica do kręgosłupa.
8. Zgięcia boczne głowy. Dziecko pozycja jak wyżej. Tym razem wykonuje ruchy zgięcia bocznego głowy tj. ucho do barku (należy zwrócić uwagę aby dziecko nie przyciągało barku do ucha).
9. Siad prosty na podłodze. Dajemy dziecku piłkę, jego zadaniem jest toczenie piłki dookoła ciała (za plecami, przy boku, za stopami). Dziecko wykonuje 5 krążeń w jedną oraz 5 krążeń w drugą stronę.
10. Dziecko siedzi na krześle. Pod jedną stopą ma butelkę z wodą. Jego zadaniem jest toczenie butelki stopą jak najdalej w przód i z powrotem.
11. W leżeniu na plecach, dziecko przechodzi do pozycji siadu prostego. Następnie z siadu prostego do leżenia tyłem.
12. Leżenie tyłem. Dziecko przechodzi do pozycji leżenia przodem. Następnie z pozycji leżenia przodem do pozycji leżenia tyłem.
13. Masaż ciała z wykorzystaniem oliwki. Dodatkowo można wykorzystać materiału o różnej fakturze do stymulacji.
- 11 May - 17 May
11 May - 17 May
Ćwiczenia na powietrzu :)
- 18 May - 24 May
18 May - 24 May
Ćwiczenia usprawniające precyzję ruchów rąk i koordynację wzrokowo – ruchową dziecka
– ćwiczenia dłoni (machanie, krążenie, klaskanie, naśladowanie np. gry na skrzypcach, na trąbce, układanie modeli z dłoni np. dziób, kula, kwiat, piramidka, wchodzenie po schodach)
- 25 May - 31 May
- 1 June - 7 June
- 8 June - 14 June
8 June - 14 June
Celem ćwiczeń jest doskonalenie percepcji dotykowej, doskonalenie ruchów manipulacyjnych dłoni i palców, budowanie wspólnego pola uwagi, wydłużanie czasu koncentracji uwagi, angażowanie do pracy obu rąk.